Strona 1 z 1

Windows7 i problem z rozdzielczością

: 2009-09-04, 11:28
autor: shalashaska
Dodam na początku że na XP nie miałem żadnych problemów.Otóż monitor 22" pracuje na rozdzielczości 1680x1050 i przy próbie uruchomienia et w rozdzielczosci 1280x1024 przycina mi obraz po bokach czyli zweża go.Próbowałem usatwiać różne rozdzielczości monitora i nawet przy ustawieniu takiej samej rozdzielczości jak w et czyli 1280x1024 nadal przycina mi obraz po bokach.Natomiast w et nie mogę usatwićrozdzielczości 1600x1200 bo coś tam piszę o problemie OpenGL.W innych grach nie mam tego problemu.Karta graficzna to 9600GT, sterowniki 190.62_desktop_win7_winvista_32bit_international_whql.Lubie popykać jeszce w et ale na tak zwężonym ekranie gra się ciężko.Znalazłem w necie fote tak przyciętego obrazu i zamieszcam tą fotę.

Obrazek

: 2009-09-04, 11:50
autor: Grzyb
Może to co powiem będzie głupie, ale jak ja miałem podobny problem ( tylko, że ucinało mi jedną strone ekranu ) to naciskałem na monitorze przycisk z napisem Auto. Poźniej wszystko było okej. Ma on za zadanie automatycznie rozmieścić obraz. Może tego spróbuj ;-)

: 2009-09-04, 11:59
autor: shalashaska
Ouch pisze:Może to co powiem będzie głupie, ale jak ja miałem podobny problem ( tylko, że ucinało mi jedną strone ekranu ) to naciskałem na monitorze przycisk z napisem Auto. Poźniej wszystko było okej. Ma on za zadanie automatycznie rozmieścić obraz. Może tego spróbuj ;-)
Nic to nie pomaga, zreszta monitor jest podpiety na DVI wiec wszystko odbywa sie samoczynnie(chyba)

: 2009-09-04, 17:14
autor: Magazynier
ppm na pulpit ---> nvidia control panel --> display: adjust desktop size and position --> use my display's built-in scaling -->ok

: 2009-09-04, 18:55
autor: shalashaska
Magazynier pisze:ppm na pulpit ---> nvidia control panel --> display: adjust desktop size and position --> use my display's built-in scaling -->ok
Nie znam angielskiego ale mnie naprowadziłeś i dosatłeś za to punkta.Więc zrobiłem tak:
Panel controlny nvidia>zmiana rozdzielczosci>dodaj rozdzielczosci>utwórz rozdzielczosc dostosowaną i jakos tam ustawiłem to co chciałem czyli 1280x1024 i zaznaczyłem na końcu ptaszka :-D

: 2009-09-04, 20:59
autor: Magazynier
To przycinanie po bokach to jest skalowanie obrazu.
Jezeli ustawisz rozdzialke 1280 x 1024 w grze a monitor masz panoramiczny, w tym przypadku 22' to sterowniki, badz tez sam monitor bedzie ten obraz skalowal aby zachowac proporcje.
Dlatego masz te czarne paski po bokach.
W panelu nvidia jest cos takiego jak skalowanie obrazy czy jakos tak. Mozna tam ustawic chyba 4 rozne tryby jak dobrze pamietam.
1. Use nvidia scaling
2. use nvidia scaling with fixed-aspect ratio
3. use my display's built-in scaling
4. do not scale
Jezeli wybierzesz 1 badz 3 opcje obraz bedzie rozciagniety na caly ekran.
Niestety wtedy w ET wszystko bedzie szersze niz normalnie.
Mozesz takze dac w cfg
seta r_customwidth 1680
seta r_customheight 1050
seta r_mode -1
seta cg_fov 115
Wtedy uruchomisz et w natywnej rozdzielczosci swojego monitora (chyba) *alc*

: 2009-09-04, 22:48
autor: DrVaNs
Co do FOV to sobie przelicz z proporcji albo użyj kalkulatora, żeby uzyskać naturalny wygląd taki do którego jesteś przyzwyczajony

http://emsai.net/projects/widescreen/fovcalc/