Strona 1 z 1

O cfg słów kilka.

: 2012-07-10, 01:22
autor: etheral
Oto jedna z metod zrobienia własnego cfg:
Po zainstalowaniu gry i jej uruchomieniu w katalogu etmain znajduje się plik autoexec.cfg. Plik ten można spokojnie usunąć - gra w takim wypadku włączać się będzie z domyślnymi ustawieniami (czyli tak samo, jakby plik autoexec.cfg był obecny). Robimy to po to, żeby gra później 'nie zwariowała' i wiedziała, jaki cfg jest jej głównym (tworzą się również pliki .cfg w katalogu profiles - tych nie musimy zmieniać ani ładować komendą \exec - one po prostu są i tyle). W miejsce pliku autoexec.cfg tworzymy plik o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .cfg (np. cfg.cfg, korzystając z dowolnego edytora tekstowego - UWAGA - jeżeli to notatnik, upewniamy się co do rozszerzenia, bo ten edytor lubi je samoczynnie zmieniać) a w pliku tym zapisujemy cvary. Ich lista znajduje się tu:

http://www.antman.info/wolf/cvar/

Na początek polecam dodać jedną linię:

cg_fov 120

Zapisać plik, wejść na serwer bądź zhostować grę, w konsoli napisać \exec cfg.cfg i zaobserwować zmiany. Dla pewności, możemy otworzyć konsolę, wpisać \cg_fov i wcisnąć enter. Konsola poda nam aktualną wartość i wartość domyślną. Jeżeli chcemy dokonać modyfikacji, wpisujemy \cg_fov n (n = 90-140), wciskamy enter i obserwujemy zmiany. Poprawki nanosimy do naszego cfg.cfg i gotowe; z innymi komendami robimy dokładnie tak samo. Polecamy modyfikować jedną komendę naraz, bo bardzo szybko może się okazać, że jakieś ustawienie nam nie odpowiada, a nie wiemy do końca jakie. Jeżeli zapomnimy nazwy jakiejś komendy, możemy skorzystać z konsoli, wpisać np. r_cus i wcisnąć klawisz TAB. Pojawią nam się w konsoli wszystkie komendy zaczynające się od r_cus. Zauważcie, że konsola sama 'wie', że przed komendami musi być znak \ (dlatego nie musi go być w cfg.cfg). Jeżeli w naszym pliku będą znajdować się komendy r_ (przykładowo te poniżej) to należy po załadowaniu pliku cfg.cfg wpisać w konsoli \vid_restart; dopiero wtedy wszystko ulegnie zmianie. Miłej zabawy!

Poniżej mały bonus:

Ustawienia graficzne mogące zwiększyć liczbę FPS.

r_glDriver opengl32

r_allowExtensions 1

r_ext_compressed_textures 1

r_ext_gamma_control 1

r_ext_multitexture 1

r_ext_compiled_vertex_array 1

r_glIgnoreWicked3D 0

r_ext_ATI_pntriangles 0

r_ati_truform_tess 0

r_ati_truform_normalmode GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR

r_ati_truform_pointmode GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR

r_ati_fsaa_samples 0

r_ext_texture_filter_anisotropic 0

r_ext_NV_fog_dist 0

r_nv_fogdist_mode GL_EYE_RADIAL_NV

r_ext_texture_env_add 1

r_clampToEdge 1

r_picmip 3

r_roundImagesDown 1

r_rmse 0.0

r_detailtextures 0

r_texturebits 32

r_colorbits 32

r_stereo 0

r_stencilbits 0

r_depthbits 24

r_simpleMipMaps 0

r_subdivisions 20

r_smp 0

r_ignoreFastPath 0

r_lodCurveError 60

r_lodbias 999

r_ignoreGLErrors 1

r_dlightBacks 1

r_finish 0

r_textureMode \\GL_NEAREST
\\GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
\\GL_LINEAR

Każda z powyższych wartości sprawia, że gra wygląda ciut inaczej (ostrzej lub jest bardziej matowa) oraz wpływa na fpsy. Najlepiej zhostować grę, pójść na radar z trawą i potestować wszystkie wartości.

r_textureAnisotropy 1.0

r_swapInterval 0

r_facePlaneCull 1

r_railWidth 16

r_railCoreWidth 1

r_railSegmentLength 32

r_primitives 0

r_trisColor 1.0 1.0 1.0 1.0

r_normallength 0.5

r_highQualityVideo 0

r_noportals 0

r_clear 0

r_showmodelbounds 0

r_shownormals 0

r_showsky 0

r_showtris 0

r_debugSurface 0

r_nocull 0

r_drawentities 1

r_lodscale 5

r_flareFade 5

r_flareSize 40

r_portalOnly 0

r_lightmap 0

r_drawworld 1

r_nocurves 0

r_wolffog 0

r_cacheModels 1

r_cacheShaders 1

r_cache 1

r_debuglight 0

r_showImages 0

r_directedScale 1

r_ambientScale 0.5

r_zfar 0

r_znear 3

r_singleShader 0

r_colorMipLevels 0

cg_atmosphericEffects 0

cg_brassTime 0

cg_coronafardist 0

cg_coronas 0

cg_gibs 0

cg_marktime 0

cg_shadows 0

cg_wolfparticles 0

r_drawSun 0

r_dynamiclight 0

r_fastsky 1

r_flares 0

r_drawfoliage 0

Do ustawień graficznych pozmienianych przez użytkownika należy przydzielić odpowiednią ilość pamięci. Wartości są trzy, w sumie można przeznaczyć 60% RAM-u. Wszystko w [mb].

com_soundMegs 256 (muza)

com_hunkMegs 256 (tekstury)

"E:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set com_zonemegs 256 <-- tak zmieniamy trzecią wartość (mapy). Nie da się tego zrobić w cfg bo gra musi mieć tą pamięć na starcie. Z kolei wszystkie komendy powyżej umieszczamy w cfg i ładujemy komendą \exec.

Re: O cfg słów kilka.

: 2012-08-01, 00:49
autor: kris pl
Taki fov 120 ogranicza strzelanie w przypadku długich dystansów. Lepiej ustawić jakąś wartość pośrednią przynajmniej moim zdaniem. A najlepiej skryptem zmiany np kucam fov 90 biegam np 120 :) Samego skryptu nie będę przedstawiał :)

Re: O cfg słów kilka.

: 2012-08-05, 14:36
autor: etheral
Jak ktoś sporo kuca to nie wiem, ja bym osobiście dostał oczopląsu ;-) . Ale skoro już poruszyliśmy temat fova, to może to się komuś przyda (mi widok broni skutecznie przeszkadza podczas obczajania co wróg robi :-)) :

bind q "+vstr left_1 left_2"

bind e "+vstr right_1 right_2"

set left_1 "+leanleft; cg_fov 90; cg_drawGun 0"

set left_2 "-leanleft; cg_fov 105; cg_drawGun 1"

set right_1 "+leanright; cg_fov 90; cg_drawGun 0"

set right_2 "-leanright; cg_fov 105; cg_drawGun 1"

Re: O cfg słów kilka.

: 2012-08-05, 15:21
autor: kris pl
Etheral tu nie chodzi o kucanie tylko o znaczenie Fov. Ja często nie kucam, ale kucanie przy strzelaniu na dystans powoduje mniejszy rozrzut. Wraz ze zmianą fov umożliwiającą lepszą widoczność jest to naprawdę dobre rozwiązanie.

Re: O cfg słów kilka.

: 2012-08-11, 13:31
autor: pa!n
Fov 90 jest najlepszy na duże dystanse. 110 na bliskie. Dlatego wielu ludzi gra ze skryptem na zmianę fova. Ja osobiście gram bez, na fovie 100 po dostałbym oczopląsu :D.