O cfg słów kilka.
: 2012-07-10, 01:22
Oto jedna z metod zrobienia własnego cfg:
Po zainstalowaniu gry i jej uruchomieniu w katalogu etmain znajduje się plik autoexec.cfg. Plik ten można spokojnie usunąć - gra w takim wypadku włączać się będzie z domyślnymi ustawieniami (czyli tak samo, jakby plik autoexec.cfg był obecny). Robimy to po to, żeby gra później 'nie zwariowała' i wiedziała, jaki cfg jest jej głównym (tworzą się również pliki .cfg w katalogu profiles - tych nie musimy zmieniać ani ładować komendą \exec - one po prostu są i tyle). W miejsce pliku autoexec.cfg tworzymy plik o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .cfg (np. cfg.cfg, korzystając z dowolnego edytora tekstowego - UWAGA - jeżeli to notatnik, upewniamy się co do rozszerzenia, bo ten edytor lubi je samoczynnie zmieniać) a w pliku tym zapisujemy cvary. Ich lista znajduje się tu:
http://www.antman.info/wolf/cvar/
Na początek polecam dodać jedną linię:
cg_fov 120
Zapisać plik, wejść na serwer bądź zhostować grę, w konsoli napisać \exec cfg.cfg i zaobserwować zmiany. Dla pewności, możemy otworzyć konsolę, wpisać \cg_fov i wcisnąć enter. Konsola poda nam aktualną wartość i wartość domyślną. Jeżeli chcemy dokonać modyfikacji, wpisujemy \cg_fov n (n = 90-140), wciskamy enter i obserwujemy zmiany. Poprawki nanosimy do naszego cfg.cfg i gotowe; z innymi komendami robimy dokładnie tak samo. Polecamy modyfikować jedną komendę naraz, bo bardzo szybko może się okazać, że jakieś ustawienie nam nie odpowiada, a nie wiemy do końca jakie. Jeżeli zapomnimy nazwy jakiejś komendy, możemy skorzystać z konsoli, wpisać np. r_cus i wcisnąć klawisz TAB. Pojawią nam się w konsoli wszystkie komendy zaczynające się od r_cus. Zauważcie, że konsola sama 'wie', że przed komendami musi być znak \ (dlatego nie musi go być w cfg.cfg). Jeżeli w naszym pliku będą znajdować się komendy r_ (przykładowo te poniżej) to należy po załadowaniu pliku cfg.cfg wpisać w konsoli \vid_restart; dopiero wtedy wszystko ulegnie zmianie. Miłej zabawy!
Poniżej mały bonus:
Ustawienia graficzne mogące zwiększyć liczbę FPS.
r_glDriver opengl32
r_allowExtensions 1
r_ext_compressed_textures 1
r_ext_gamma_control 1
r_ext_multitexture 1
r_ext_compiled_vertex_array 1
r_glIgnoreWicked3D 0
r_ext_ATI_pntriangles 0
r_ati_truform_tess 0
r_ati_truform_normalmode GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR
r_ati_truform_pointmode GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR
r_ati_fsaa_samples 0
r_ext_texture_filter_anisotropic 0
r_ext_NV_fog_dist 0
r_nv_fogdist_mode GL_EYE_RADIAL_NV
r_ext_texture_env_add 1
r_clampToEdge 1
r_picmip 3
r_roundImagesDown 1
r_rmse 0.0
r_detailtextures 0
r_texturebits 32
r_colorbits 32
r_stereo 0
r_stencilbits 0
r_depthbits 24
r_simpleMipMaps 0
r_subdivisions 20
r_smp 0
r_ignoreFastPath 0
r_lodCurveError 60
r_lodbias 999
r_ignoreGLErrors 1
r_dlightBacks 1
r_finish 0
r_textureMode \\GL_NEAREST
\\GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
\\GL_LINEAR
Każda z powyższych wartości sprawia, że gra wygląda ciut inaczej (ostrzej lub jest bardziej matowa) oraz wpływa na fpsy. Najlepiej zhostować grę, pójść na radar z trawą i potestować wszystkie wartości.
r_textureAnisotropy 1.0
r_swapInterval 0
r_facePlaneCull 1
r_railWidth 16
r_railCoreWidth 1
r_railSegmentLength 32
r_primitives 0
r_trisColor 1.0 1.0 1.0 1.0
r_normallength 0.5
r_highQualityVideo 0
r_noportals 0
r_clear 0
r_showmodelbounds 0
r_shownormals 0
r_showsky 0
r_showtris 0
r_debugSurface 0
r_nocull 0
r_drawentities 1
r_lodscale 5
r_flareFade 5
r_flareSize 40
r_portalOnly 0
r_lightmap 0
r_drawworld 1
r_nocurves 0
r_wolffog 0
r_cacheModels 1
r_cacheShaders 1
r_cache 1
r_debuglight 0
r_showImages 0
r_directedScale 1
r_ambientScale 0.5
r_zfar 0
r_znear 3
r_singleShader 0
r_colorMipLevels 0
cg_atmosphericEffects 0
cg_brassTime 0
cg_coronafardist 0
cg_coronas 0
cg_gibs 0
cg_marktime 0
cg_shadows 0
cg_wolfparticles 0
r_drawSun 0
r_dynamiclight 0
r_fastsky 1
r_flares 0
r_drawfoliage 0
Do ustawień graficznych pozmienianych przez użytkownika należy przydzielić odpowiednią ilość pamięci. Wartości są trzy, w sumie można przeznaczyć 60% RAM-u. Wszystko w [mb].
com_soundMegs 256 (muza)
com_hunkMegs 256 (tekstury)
"E:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set com_zonemegs 256 <-- tak zmieniamy trzecią wartość (mapy). Nie da się tego zrobić w cfg bo gra musi mieć tą pamięć na starcie. Z kolei wszystkie komendy powyżej umieszczamy w cfg i ładujemy komendą \exec.
Po zainstalowaniu gry i jej uruchomieniu w katalogu etmain znajduje się plik autoexec.cfg. Plik ten można spokojnie usunąć - gra w takim wypadku włączać się będzie z domyślnymi ustawieniami (czyli tak samo, jakby plik autoexec.cfg był obecny). Robimy to po to, żeby gra później 'nie zwariowała' i wiedziała, jaki cfg jest jej głównym (tworzą się również pliki .cfg w katalogu profiles - tych nie musimy zmieniać ani ładować komendą \exec - one po prostu są i tyle). W miejsce pliku autoexec.cfg tworzymy plik o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .cfg (np. cfg.cfg, korzystając z dowolnego edytora tekstowego - UWAGA - jeżeli to notatnik, upewniamy się co do rozszerzenia, bo ten edytor lubi je samoczynnie zmieniać) a w pliku tym zapisujemy cvary. Ich lista znajduje się tu:
http://www.antman.info/wolf/cvar/
Na początek polecam dodać jedną linię:
cg_fov 120
Zapisać plik, wejść na serwer bądź zhostować grę, w konsoli napisać \exec cfg.cfg i zaobserwować zmiany. Dla pewności, możemy otworzyć konsolę, wpisać \cg_fov i wcisnąć enter. Konsola poda nam aktualną wartość i wartość domyślną. Jeżeli chcemy dokonać modyfikacji, wpisujemy \cg_fov n (n = 90-140), wciskamy enter i obserwujemy zmiany. Poprawki nanosimy do naszego cfg.cfg i gotowe; z innymi komendami robimy dokładnie tak samo. Polecamy modyfikować jedną komendę naraz, bo bardzo szybko może się okazać, że jakieś ustawienie nam nie odpowiada, a nie wiemy do końca jakie. Jeżeli zapomnimy nazwy jakiejś komendy, możemy skorzystać z konsoli, wpisać np. r_cus i wcisnąć klawisz TAB. Pojawią nam się w konsoli wszystkie komendy zaczynające się od r_cus. Zauważcie, że konsola sama 'wie', że przed komendami musi być znak \ (dlatego nie musi go być w cfg.cfg). Jeżeli w naszym pliku będą znajdować się komendy r_ (przykładowo te poniżej) to należy po załadowaniu pliku cfg.cfg wpisać w konsoli \vid_restart; dopiero wtedy wszystko ulegnie zmianie. Miłej zabawy!
Poniżej mały bonus:
Ustawienia graficzne mogące zwiększyć liczbę FPS.
r_glDriver opengl32
r_allowExtensions 1
r_ext_compressed_textures 1
r_ext_gamma_control 1
r_ext_multitexture 1
r_ext_compiled_vertex_array 1
r_glIgnoreWicked3D 0
r_ext_ATI_pntriangles 0
r_ati_truform_tess 0
r_ati_truform_normalmode GL_PN_TRIANGLES_NORMAL_MODE_LINEAR
r_ati_truform_pointmode GL_PN_TRIANGLES_POINT_MODE_LINEAR
r_ati_fsaa_samples 0
r_ext_texture_filter_anisotropic 0
r_ext_NV_fog_dist 0
r_nv_fogdist_mode GL_EYE_RADIAL_NV
r_ext_texture_env_add 1
r_clampToEdge 1
r_picmip 3
r_roundImagesDown 1
r_rmse 0.0
r_detailtextures 0
r_texturebits 32
r_colorbits 32
r_stereo 0
r_stencilbits 0
r_depthbits 24
r_simpleMipMaps 0
r_subdivisions 20
r_smp 0
r_ignoreFastPath 0
r_lodCurveError 60
r_lodbias 999
r_ignoreGLErrors 1
r_dlightBacks 1
r_finish 0
r_textureMode \\GL_NEAREST
\\GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
\\GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
\\GL_LINEAR
Każda z powyższych wartości sprawia, że gra wygląda ciut inaczej (ostrzej lub jest bardziej matowa) oraz wpływa na fpsy. Najlepiej zhostować grę, pójść na radar z trawą i potestować wszystkie wartości.
r_textureAnisotropy 1.0
r_swapInterval 0
r_facePlaneCull 1
r_railWidth 16
r_railCoreWidth 1
r_railSegmentLength 32
r_primitives 0
r_trisColor 1.0 1.0 1.0 1.0
r_normallength 0.5
r_highQualityVideo 0
r_noportals 0
r_clear 0
r_showmodelbounds 0
r_shownormals 0
r_showsky 0
r_showtris 0
r_debugSurface 0
r_nocull 0
r_drawentities 1
r_lodscale 5
r_flareFade 5
r_flareSize 40
r_portalOnly 0
r_lightmap 0
r_drawworld 1
r_nocurves 0
r_wolffog 0
r_cacheModels 1
r_cacheShaders 1
r_cache 1
r_debuglight 0
r_showImages 0
r_directedScale 1
r_ambientScale 0.5
r_zfar 0
r_znear 3
r_singleShader 0
r_colorMipLevels 0
cg_atmosphericEffects 0
cg_brassTime 0
cg_coronafardist 0
cg_coronas 0
cg_gibs 0
cg_marktime 0
cg_shadows 0
cg_wolfparticles 0
r_drawSun 0
r_dynamiclight 0
r_fastsky 1
r_flares 0
r_drawfoliage 0
Do ustawień graficznych pozmienianych przez użytkownika należy przydzielić odpowiednią ilość pamięci. Wartości są trzy, w sumie można przeznaczyć 60% RAM-u. Wszystko w [mb].
com_soundMegs 256 (muza)
com_hunkMegs 256 (tekstury)
"E:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set com_zonemegs 256 <-- tak zmieniamy trzecią wartość (mapy). Nie da się tego zrobić w cfg bo gra musi mieć tą pamięć na starcie. Z kolei wszystkie komendy powyżej umieszczamy w cfg i ładujemy komendą \exec.