Shootmania: Storm

Awatar użytkownika
Volin
Młodszy major
Młodszy major
Posty: 899
https://www.houzz.com/pro/kuchnie/meble-kuchenne-i-kuchnie-na-wymiar-warszawa
Rejestracja: 2012-04-16, 14:37
Nick w ET: Vol'jin
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Shootmania: Storm

Post autor: Volin »

Jak w tytule ten temat będzie dotyczył nowej produkcji pt. "Shootmania: Storm" zrobionej przez twórców Trackmanii. Premiera światowa odbyła się 10 kwietnia 2013. Shootmania jest to sieciowa strzelanka, która korzysta z platformy Mania Planet. Gra jest ogólnie bardzo dynamiczna i zostały wykorzystane w niej modyfikacje z Trackmanii oraz elementy z Quake 3. Gracze mają do dyspozycji edytor poziomów tzn. możemy zmieniać mapy istniejące, tworzyć autorskie mapki, którymi możemy się pochwalić całkowicie za darmo na platformie społecznościowej ManiaPlanet 2.0. Niektóre funkcje można kupić za pomocą wirtualnej waluty, zdobywać ją można m.in. za udostępnianie własnych modyfikacji, prowadzenie blogów, logowanie się do gry. Co do rozgrywki hmm to mamy dwie drużyny czyli czerwonych i niebieskich. Po dołączeniu do drużyny przenosimy się na pole walki i mamy do wyboru różne tryby rozgrywki :

- Melee czyli tryb Free for All. Wygrywa ten gracz, który zdobędzie największą ilość punktów podczas meczu.

- Royal czyli tryb Free for All. W tym trybie wygrywa gracz, który pozostał jako ostatni na polu walki. W czasie gry możliwe jest aktywowanie pola siłowego które zmniejszy pole rozgrywki.

- Battle czyli Tryb rozgrywki drużynowej. W tym trybie celem głównym jest zdobycie i utrzymanie punktów kontrolnych przeciwnika, lub posiadanie najwyższego współczynnika przejęć punktów kontrolnych po zakończeniu meczu.

- BattleWaves czyli troszkę inna wersja trybu Battle. W momencie rozpoczęcia zajmowania punktu kontrolnego przez gracza, drużyna nacierająca ma 15 sekund na zajęcie punktu kontrolnego. Jeśli drużyna broniąca odeprze atak w czasie tych 15 sekund będzie ona miała szansę na zajęcie punktu kontorlnego przeciwnika.

- Time Attack, w tym trybie celem jest zdobycie głównego punktu kontrolnego zaliczając mniejsze punkty kontrolne rozmieszczone na mapie w jak najkrótszym czasie. Gracz z najszybszym czasem będzie zwyciescą danego meczu.

- Elite - na mapie znajduje się gracz atakujący posiadający karabin laserowy oraz trzy punkty zbroi. Zadaniem tego gracza jest bronienie się przez 45 sekund w czasie których jest on atakowany przez drużynę obrońców. Gracze drużyny obrońców posiadają jeden punkt zbroi oraz są wyposażeni w wyrzutnie rakiet. Po upływie 45 sekund gracz atakujący ma 15 sekund na zdobycie punktu kontrolnego. Gracz atakujący wygrywa wtedy kiedy zdobędzie on punkt kontrolny lub pokona obrońców.

- Heroes czyli tryb 5 na 5. Gracze są podzieleni na dwie drużyny. Drużyna atakująca składa się z 4 graczy wyposażonych w karabiny laserowe oraz jednego gracza wyposażonego w Nucleus. Każdy z graczy drużyny atakującej ma 1 punkt zbroi. Zadaniem drużyny atakującej jest zdobycie jednego z punktów kontrolnych na mapie w czasie 15 sekund następujących po upływie pierwszych 45 sekund (tak jak w trybie Elite). Punkt kontorlny może zostać zdobyty tylko przez gracza wyposażonego w Nucleus. Zadaniem drużyny broniącej jest wyeliminowanie gracza wyposażonego w Nucleus. Zwycięża drużyna która jako pierwsza zdobędzie 10 punktów.

- Joust czyli tryb 1 na 1 (solówy :D). Gracze mają ograniczoną ilość amunicji. W celu przeładowania broni muszą oni dotknąć jednego z punktów kontrolnych umieszczonych na mapie. Aby zwyciężyć, gracz musi trafić w swojego przeciwnika określoną ilość razy.

Podczas rozgrywki mamy do dyspozycji dwa elementy tzn. energia uzbrojenia i kondycję. Energia uzbrojenia jest to współczynnik od którego zależy nasze zwycięstwo, zależy nasza celność. Po oddaniu kilku strzałów spada on do zera i wymaga on regeneracji przez odczekanie. Nie umiejętne rozporządzanie energią może doprowadzić do klęski. Kondycja jest również kluczowym elementem w zwycięstwie. Dzięki temu współczynnikowi postacie mogą się przez jakiś czas poruszać znacznie szybciej niestety po przebiegnięciu kilkunastu metrów pasek kondycji spada do zera i wymaga regeneracji, która trwa kilka sekund. Shootmania oferuje nam również bardzo ciekawy system uzbrojenia. Podstawową bronią jest karabin energetyczny. Broni nie można zmieniać w locie jedynie można zmienić na specjalnym polu np. miotanie plazmą stojąc bądź poruszając się po drewnianej powierzchni. Co do grafiki jest bardzo jasna zastosowano jasne barwy dzięki, którym przeciwnik, sojusznik jest dobrze widoczny. Według mnie bardzo ciekawa gra i myślę, że znajdzie/znalazła uznanie wśród fanów Quake. Pod tekstem znajdziecie link do filmiku o Shootmanii nakręcony przez RockAlone2k.
http://www.youtube.com/watch?v=XBypbqcdvc4
Link do wymagań sprzętowych:
http://ubisoft-pl.custhelp.com/app/answ ... a_id/17751
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-04-29, 16:20 przez Volin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Wym!atacz:]
Starszy kapitan
Starszy kapitan
Posty: 844
Rejestracja: 2013-01-08, 20:50
Nick w ET: wymiaczos
Lokalizacja: Kraków

Re: Shootmania: Storm

Post autor: Wym!atacz:] »

Gra wygląda fajnie. Może spróbuje w niej swoich sił. :lol:
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Generał-komandor
Posty: 3024
Rejestracja: 2008-08-18, 14:07
Nick w ET: SPIDIvonMARDER
Kontakt:

Re: Shootmania: Storm

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Brzmi ciekawie, w sumie to głównie dzięki temu edytorowi plansz. To chyba dość oryginalne...
Obrazek
Zablokowany