silEnT mod 0.4.0 i 0.5.0

TheSilencerPL
Poborowy
Posty: 7
https://www.houzz.com/pro/kuchnie/meble-kuchenne-i-kuchnie-na-wymiar-warszawa
Rejestracja: 2010-10-09, 19:09
Nick w ET: ETPlayer
Kontakt:

silEnT mod 0.4.0 i 0.5.0

Post autor: TheSilencerPL »

Zespół tworzący silEnT mod prezentuje nową wersję moda do Enemy Territory silEnT: 0.4.0

silEnT mod 0.4.0, udostępniony publicznie: 01-11-2011

Download: http://mygamingtalk.com/forums/files/file/1-silent-mod/
Strona domowa: http://mygamingtalk.com
Forum: http://mygamingtalk.com/forums
Wszelkie defekty prosimy zgłaszać tutaj: h[url]ttp://mygamingtalk.com/forums/tracker/project-1-enemy-territory-silent-mod/[/url]


Najważniejsze nowości w wersji 0.4.0 to:


1. Nowy interfejs użytkownika z dwoma tematami (themes). Tematy mogą być zmieniane przy pomocy cvar "ui_theme" {1,2} lub z menu
2. Wsparcie dla moniotorów panoramicznych (widescreen)
3. Nowy dialog dla prywatnych wiadomości
4. Animacje rzucania noża w widoku 3rd person
5. Usprawnienia bazy danych.
6. Zaawansowany system sprzętowej identyfikacji. g_identOptions 16. Serwer automatycznie stworzy nowego bana dla gracza, który próbuje obejść starego bana a identyfikacja klienta to wyłapie.
7. Funkcja banwania podsieci, zastępująca pb_sv_banmask.
8. Poprawki wydajności
9. Numery banów są wypisywane przy komendach !userinfo, !userlist oraz !usersearch, gdy gracz jest zbanowany.

  • Dodane: markery min tripmine na command map.
  • Dodane: nowe shadery drutu min tripmine.
  • Dodane: miny tripmine mogą być teraz wypatrzone przez covertów w celu zaznaczenia ich na command map.
  • Dodane: administratorzy mogą włączyć double jump w stylu Jaymoda. Kontrolowane przez g_misc flaga: 32.
  • Dodane: podpowiedź podczas umieszczania miny tripmine (podpowiedź jest widoczna, gdy mina może być w danym miejscu przyczepiona.
  • Dodane: nowa zmienna cvar: cg_themedCMap {0,1}, która włącza/wyłącza temat dla ramki command map (niektórzy gracze są bardzo przywiązani do starego wyglądu)
  • Dodane: nowa flag shribbota '#'. Gracze lub poziomy (levels) z tą flagą nie mogą startować głosowań. Głosowanie jest automatycznie odmawiane graczom bez GUIDa. Uwaga: nie trzeba mieć włączonego punkbastera po stronie serwera, żeby gracz posiadał PB GUID.
  • Dodane: nowy styl wysyłania wiadomości prywatnych, który pozwala wybrac gracza z listy, lub wpisać część jego nazwy.
  • Dodane: możliwość wyciszenia tylko dźwięków globalnego chata używając cg_noVoiceChats 2. Dostępne również z menu.


    Tradycyjnie log zmian (po angielsku, nie chiało mi się tłumaczyć):

    Version 0.4.0
  • Added: different power bolt colors for fops to show arty/airstrikes availability (http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... ir-strike/)
  • Added: tripmines can be tripped by movers (doors etc.) when they cross the wire
  • Added: ui_themedCursor client cvar to disable/enable themed cursor. For those who don't like the new themed mouse cursors.
  • Reworked: new tripmine model, new tripmine icons
  • Fixed: narrow screens (aspect ratio where the width is smaller then in 4:3 aspect ratio) were stretching some visuals
  • Fixed: the map voting during intermission accepted mouse presses under the map list
  • Fixed: landmines and tripmines were positioned wrong in the command map
  • Fixed: throwing knives in air
  • Fixed: map and player list scroller: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... u-drag-it/
  • Fixed: tripmines do not disappear from command map after being destructed (tripped, not shot)
  • Fixed: bans no longer write NO_GUID to the guid field in the shrubbot.cfg.
  • Renamed: g_settings renamed to g_banners. That is what it is only for so the change is to clarify the purpose.
  • Removed: /rcon ban. This command was causing issues because of the similar name to !ban. Also, there was no unban method.

    Version 0.4.0rc1
  • Added: new UI with 2 themes. Themes can be switched with "ui_theme" cvar {1,2}
  • Added: tripmines markers on the command map.
  • Added: new tripmine wire shaders.
  • Added: tripmines can be now spotted by coverts to be marked on the command map.
  • Added: g_identOptions flag 16. The server will automatically create a new ban for a player that is circumventing old ban and the client identification catches him.
  • Added: Ban numbers are printed in the outputs of !userinfo, !userlist and !usersearch commands, if the player is banned.
  • Added: Possibility for server admins to enable Jaymod style double jumping This is controlled with g_misc flag 32.
  • Added: hint for tripmine placement (hint is displayed when tripmine can be attached to the pointed place)
  • Added: new cvar: cg_themedCMap {0,1}, which activates/deactivates themed command map frame
  • Added: New shrubbot flag '#'. Players or levels with this flag are not allowed to call votes. Voting is automatically denied from players without PB GUIDs. Do note, it does not require the punkbuster to be enabled on the server for a player to have a PB GUID.
  • Added: new private message which allows to select players from the list or just type the name in
  • Added: 3rd person view knife throw animations
  • Added: Possiblity to mute only global chat sounds with cg_noVoiceChats 2. Also added into the menu.
  • Fixed: Aspect ratios with widescreen monitors.
  • Fixed: Empty player name in adminchat report when a player who got just kicked based on client identification reconnects instantly.
  • Fixed: throw knife bug during leaning (http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... knife-bug/)
  • Fixed: The shortcut with custom commands now gives the client number always correctly.
  • Fixed: Soldier with secondary SMG was able to keep the SMG when switching classes. Can be troublesome if switching to covert.
  • Fixed: weapon banks shown when knife is thrown: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... ing-knife/
  • Fixed: xp not shown in limbo menu before joining the team: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... to-a-team/
  • Fixed: it was possible to still write inside edit box after tabbing out to non edit box
  • Removed: g_bot_minPlayers. The omnibot librarys MinBots and MaxBots settings cover this feature better.
  • Fixed: thrown knive dissapears on destructible: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... disappear/
  • Fixed: watermark bug: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... rmark-bug/
  • Fixed: latched class in fire team not shown: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... ification/
  • Fixed: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... limbomenu/
  • Fixed: !nextmap & callvote nextmap, don't work with g_gametype 6
  • Fixed: fast reload animations for weapons: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... ed-reload/
silEnT W:ET mod: http://mygamingtalk.com
silEnT W:ET mod forums: http://mygamingtalk.com/forums/
TheSilencerPL
Poborowy
Posty: 7
Rejestracja: 2010-10-09, 19:09
Nick w ET: ETPlayer
Kontakt:

Re: silEnT mod 0.4.0

Post autor: TheSilencerPL »

Wyszła już wersja 0.5.0!

Download: http://mygamingtalk.com/forums/files/file/1-silent-mod/
Strona domowa: http://mygamingtalk.com
Forum: http://mygamingtalk.com/forums
Wszelkie defekty prosimy zgłaszać tutaj: http://mygamingtalk.com/forums/tracker/ ... ilent-mod/

Lista zmian poniżej nie jest długa i może sugerować, że wersja 0.5.0 nie jest wielkim postępem, ale uwierzcie nam na słowo - 0.5.0 to duży krok na przód.

Przede wszystkim dodany został silEnT GUI, który zastąpi PB GUID, jednakże kompatybilność z PB GUID została zachowana.

Poza tym:
Admin Level Protection (ALP), która dostarcza mechanizm autentykacji administratorów na chronionych levelach.
g_cheatLog - serwer będzie logował do zdefiniowanego pliku wszystkie nie związane bezpośrednio z grą informacje.
g_XPSaveMinXP - gdy wartość jest ustawiona na 0 lub wyżej, system XP save będzie używał innego znacznika czasu dla XP save niż reszta bazy danych. Zapewnia to poprawną pracę zmiennych cvar, takich jak: g_XPSaveMaxAge.
Od wersji 0.5.0 logowane są próby hackowania sędziego.
Nowa komenda serwera: dboptimize. Optymalizacja bazy danych. Odsyłamy do dokumentacji po więcej szczegółów. Komenda ta jest obciążająca dla serwera, więc należy jej używać ostrożnie i nie za często.
Wsparcie dla dźwięków "revive spree". Amin może dodać własne dźwięki revive3.wav, revive5.wav oraz revive10.wav w katalogu: sounds/announces.
Wsparcie dla tripmines w najnowszym Omnibocie (tripmines mogą być teraz umieszczane przez boty).

Oprócz powyższych rzeczy, poprawiliśmy lub zmieniliśmy jeszcze parę rzeczy, szczegóły w change logu poniżej:
  • Added: dboptimize server console command. Read the manual for more information.Do note that this command is server resource intensive and should not be used often.
  • Added: support for revive spree sounds. Admins can add custom sound files revive3.wav, revive5.wav and revive10.wav under the sound/announces if they like.
  • Added: g_XPSaveMinXP, when this value is set to above 0 or above, the XP save system will use different timestamp for the XP save then the rest of the database. This allows cvars like g_XPSaveMaxAge_xp to work correctly.
  • Added: referee hack attempts are logged
  • Added: Admin Level Protection (ALP), with this mechanism, the server can ensure that admins on protected levels are properly authenticated
  • Added: silEnT GUID, the new silEnT GUIDs replace the PB GUIDs in everywhere, but compatibility is provided for the old PB GUIDs also
  • Added: g_cheatLog, server will log all non gaming related information into this log if enabled
  • Added: debriefing, mouse wheel scrolling of the lists when the cursor is over the list, not only over the scroll bar
  • Added: omnibot support for tripmines (tripmines can be planted by bots)
  • Fixed: vote blocking will not block referee commands
  • Fixed: missing original mouse cursor in the menus for Windows builds
  • Fixed: silenced colt anim bug
  • Fixed: XP for team kills made with tripmines: http://mygamingtalk....112-xp-for-tks/
  • Reworked: tripmines can't be destroyed when they are not armed, now it takes 2 shots instead of 1 to destroy the tmine.
silEnT W:ET mod: http://mygamingtalk.com
silEnT W:ET mod forums: http://mygamingtalk.com/forums/
Zablokowany